domingo, 17 de marzo de 2013

Akiko Yosano, "Cabelos revoltos"


 Estos días descubrín á poeta xaponesa Akiko Yosano. Veredes, ela revolucionou a poesía coa súa obra Midaregami, ("cabelo revolto") unha colección de textos na que deixa a súa forte pegada como muller, nunha sociedade, a xaponesa de principios do século XX, na que non era fácil romper estereotipos. Este libro, xuvenil e fresco, moderno e atrevido, marcouna para sempre como a "poeta da paixón". Ela asumiu a vangarda contra unha sociedade que relegaba á muller a ser obxecto de desexo, nai e esposa sumisa.  A través dos seus 399 tankas, Midaregami envólvenos na sensualidade da muller que desexa, que reivindica a súa propia liberdade para amar, ainda mellor, para ser amante.

 Déixovos unha mostra, esperando que gostedes deles tanto coma min.

"Murmurios amorosos
tras da cortina da noite
constelada de estrelas;
lonxe do mundo e da xente,
arranxo o meu cabelo desordenado."

"Pregúntalle ó poema
quén se atreve a negar
o vermello das flores...
oh! qué conmovedoras
as mociñas pecando na primavera!"

"Ninguén ignora que o branco
distingue á camelia e á ameixa,
pero este color melocotón
que acende as miñas meixelas
non fala de pecado..."

"el xa non volverá...
vaise a primavera,
e a soas, esta noite, coa miña pena
deixo caer sobre o pequeno koto
o meu enmarañado, enmarañado cabelo"

"Aquí e agora,
cando me paro a recordar
a miña paixón, paréceme
que eu era coma un cego
que non teme á escuridade"

"sostendo os meus peitos
entre as mans, silenciosamente,
descorro o veo do misterio:
aquí hai flores
dunha intensa cor escarlata!" 

(Eu, muller de melena despeiteada diante a difícil tarefa de facer a escolma, recomendo Poeta de la pasion, ed. Hiperión para que sigades disfrutando destes versos sublimes).

2 comentarios:

  1. La nostalgia era un burdo pasatiempo, y Marco Aurelio era sólo el nombre de un filosofo con poder, me gustaba pensar en tí cuando la lluvia crepitaba en mi ventana, pero la realidad era que solo era un tipo aburrido buscando mi redención en un poema

    ResponderEliminar